مهاجرت

اخذ ویزای کانادا 2023

اخذ ویزا برای کانادا : اخذ ویزا برای کانادا یکی از ملزومات سفر به این کشور است ، چرا که بدون وجود آن از ورود شما ممانعت به عمل خواهد آمد . در این رابطه باید گفت که دریافت ویزای کانادا برای افراد ساکن در ایران چندان کار راحتی نخواهد بود ، چرا که سفارت این کشور در طی چند سال گذشته به حالت تعلیق درآمده است و شما برای دریافت روادید با مشکلاتی رو به رو هستید و مانند کشوری چون عراق که سفارت آن در ایران وجود دارد به راحتی نخواهید توانست ویزای مورد نیاز خود را برای سفر به کانادا دریافت کنید .

اخذ ویزا برای کانادا

افراد متقاضی سفر به کشور کانادا به این منظور لازم خواهند داشت تا از خدمات پیکاپ پاسپورت استفاده کنند یا خود به صورت حضوری به کشورهای همسایه ایران که سفارت کانادا در آن ها وجود دارد مراجعه کرده و مراحل دریافت آن را به صورت حضوری پی گیری کنند . این افراد ابتدا باید با مراجعه به سایت سفارت کانادا به صورت اینترنتی در این سایت ثبت نام کرده و درخواست خود را ثبت کنند و در مرحله بعد برای طی مراحل انگشت نگاری و تحویل مدارک به کنسولگری کانادا در کشورهایی چون ترکیه یا دبی مراجعه کنند .

البته باید گفت که تمامی مراحل ذکر شده به صورت حضوری برای اخذ ویزا برای کانادا نیز می تواند انجام شود ، ولی مزیت ثبت نام اینترنتی در این است که شما می توانید وضعیت پیگیری پرونده خود را در تمامی مراحل به صورت آنلاین مشاهده کرده و از مراجعات اضافی به این سفارت خودداری کنید . کنسولگری کانادا برخلاف سایر کشورها در مراحل اولیه ثبت نام‌ هیچ مصاحبه ای را با متقاضی انجام نمی دهد و این مرحله تنها به منظور بررسی صحت اطلاعات درج شده در مدارک ارسالی از سوی وی می باشد . بعد از ارائه مدارک و بررسی آن ها سفارت مربوطه طی ایمیلی فرد را از رد یا قبول درخواست وی مطلع می‌کند ؛ در این نامه دلایل رد درخواست بطور کلی ذکر می شود . در صورتی که با درخواست متقاضی موافقت شود وی باید با در دست داشتن پاسپورت و پرینت ایمیل ارسالی برای الصاق ویزا به پاسپورت خود اقدام کند.

مدارک لازم اخذ ویزا برای کانادا

  • اصل شناسنامه به همراه ترجمه تمامی صفحات آن برای هر یک از متقاضیان
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا و فرم اطلاعات خانوادگی
  • چند قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید (۲تا۳ قطعه)
  • ترجمه اسناد املاک در مالکیت فرد در صورت وجود
  • ارائه اسناد مرتبط با شغل فرد به همراه ترجمه آن ها
  • ارائه گردش سه ماه آخر حساب فرد و گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی به همراه تأییدیه بانک
  • ارائه مدارک مرتبط با فرد دعوت کننده در صورت اخذ ویزا از طریق دعوت نامه شامل کارت شناسایی ، اسناد مالی و مدارک مرتبط با رابطه خویشاوندی فرد با شخص دعوت کننده

هزینه اخذ ویزا برای کانادا

 هزینه دریافت ویزا  بطور کلی به دو بخش تقسیم می شود ، بخش اول آن مربوط به مخارج و تعرفه‌های دریافت ویزا است که باید آن ها را در قبال تائید مدارک و جهت صدور ویزا به کنسولگری کانادا پرداخت کنید . بخش دوم این هزینه ها مربوط به آژانس های مسافرتی است که شما از خدمات پیکاپ پاسپورت آن ها به منظور دریافت ویزا استفاده می کنید . هزینه ها در بخش اول بطور معمول ثابت بوده ولی در بخش دوم به دلیل ارائه شدن آن ها توسط شرکت های مختلف شاهد قیمت های مختلفی در این زمینه خواهید بود .

حداقل شرایط لازم اخذ ویزا برای کانادا

  • متقاعد کردن افسر سفارت با ارائه مدارک و توضیحات کافی در رابطه با برگشت به کشور خود بعد از پایان اقامت موقت در کانادا
  • ارائه مدارک کافی دال بر توان مالی به منظور تأمین هزینه های خود یا خانواده در مدت اقامت در کانادا
  • کسب مجوزهای لازم به منظور اخذ ویزای تحصیلی یا کار در این کشور
  • ارائه تمام مدارک درخواستی با جزئیات کامل به افسر کنسولگری
  • ارائه درخواست صدور ویزا توسط هر یک از اعضای خانواده به صورت جدا و واریز وجه مربوطه
  • انجام آزمایشات پزشکی به منظور اطمینان از سلامتی فرد مورد نظر در صورت تشخیص افسرکنسولگری به انجام این آزمایشات

انواع ویزای کانادا جهت اخذ

 اگر می خواهید که ویزای این کشور را دریافت کنید ، باید با انواع آن نیز آشنا باشید تا انتخابی درست را انجام دهید . آن ها شامل تک ورود ، چند بار ورود و ویزای ۵ ساله هستند . در در نوع تک ورود شما تنها یک بار اجازه ورود به خاک این کشور را دارید ، در نوع چند ورود یا multiple شما قادر هستید تا چندین بار به این کشور مراجعه کنید ، ولی ورود شما تا زمان اعتبار ویزا معتبر است . در ویزای ۵ ساله که در اصل به صورت ۱۰ سال است ولی به خاطر محدودیت ویزای صادره از سوی ایران در مدت ۵ سال ، اعتبار این ویزا نیز به ۵ سال  بطور خودکار کاهش پیدا کرده است . این ویزا بیشتر از سوی افرادی درخواست می شود که فرزندان آن ها در کانادا مشغول به تحصیل هستند یا اقامت دائم آن را دریافت کرده اند .

دلایل عمومی برای رد شدن انواع ویزا ونحوه دریافت مجدد در اخذ ویزا برای کانادا

از جمله دلایل عمومی که باعث پذیرفته نشدن درخواست ویزای شما می شود ، قانع نشدن افسر کنسولگری مبنی بر قصد شما برای اقامت در کانادا است ، چرا که در صورت تعیین شدن هر دلیل مبنی بر تمایل شما برای اقامت بلند مدت ، درخواست شما را رد خواحد کرد . البته همیشه رد شدن ویزا مربوط به این امر نیست و وجود ایرادات در مدارک ارسالی نیز موجب مردود شدن آن می شود ، به همین خاطر برنامه ریزی شما باید به نحوی باشد که بتوانید افسر سفارت را قانع کنید و مدارک ارسالی شما بدون هیچ گونه نقصی باشد . به هر حال اگر درخواست شما مردود اعلام شد ، جای هیچ نگرانی وجود ندارد ، چرا که با اعلام درخواستی جدید و برطرف کردن ایرادات مطرح شده برای درخواست قبلی و کمی تحقیق بیشتر در این زمینه می توانید ویزای خود را دریافت کنید .به علاوه کمک گرفتن از شرکت هایی که خدمات دریافت ویزای شینگن و پیکاپ پاسپورت کانادا را انجام می دهند نیز می تواند مفید باشد .

تحریریه لیدی فروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا