گردشگری

پارک مینیاتوری تبریز کجاست؟

مقاله ای کامل در مورد پارک مینیاتوری تبریز : شهرستان زیبای تبریز کلانشهر بزرگی در میانه ی آذربایجان و قطب اقتصادی و سیاسی منطقه است. این شهر پراز فراز و نشب های تاریخی ، در حدود ۲۴۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن بالغ بر یک و نیم میلیون نفر است. بر این اساس تبریز پس از تهران و مشهد سومین شهر بزرگ ایران از لحاظ جمعیتی محسوب میشود.

جادبه های دیدنی شهر تبریز

شهر تبریز بدون شک یکی از دیدنی ترین شهرهای ایران است. در این شهر هم جاذبه های گردشگری فراوان تاریخی و طبیعی وجود دارد و هم مکان های تفریحی قشنگی در آن ساخته شده که گردشگری شهر تبریز را بیش از پیش رونق بخشیده. بیشتر مسافرانی که به این شهر می روند به دلیل آب و هوای خنک آن است که  در تابستان به تبریز و اطراف آن سفر کرده‌اند

این شهر به گفته مردم آن یک نسیم دائمی و ملایم دارد که آب و هوای آن را همیشه خنک و مطبوع نگه می دارد و پارک هایی که در این شهر ساخته شده درکنار این نسیم جاذبه هایی بی بدیل هستند. امروز در این مقاله می خواهیم یکی از پارک های زیبای تبریز را که بسیاری از کاربران در مورد آن کنجکاو شده بودند مورد بررسی قرار دهیم. موضوع امروز ما پارک مینیاتور تبریز است. در ادامه با ما همراه باشید.

پارک مینیاتوری تبریز ، اولین پارک موضوعی در ایران

پارک مینیاتور که با تلاش های جمعی از هنر دوستان تبریزی در خیابان گلکار تبریز به وجود آمده است، اولین پارک موضوعی درشهر تبریز و همچنین در ایران می باشد که آثار تاریخی و بناهای معروف شهر تبریز در سایزهای کوچک و مینیاتوری در آن ساخته شده است.

پارک مینیاتوری تبریز ، اولین پارک موضوعی در ایران

از این آثار ساخته شده می‌توان : ائل گولی ، کاخ شهرداری ، مقبره الشعرا ، ارگ‌علیشاه ، برج خلعت پوشان ، برج یانقین (آتش نشانی) ، مسجد کبود ، کلیسای مریم مقدس ، پل کابلی ، ساختمان ایستگاه راه آهن، ساختمان بانک ملی ، کاخ استانداری و … را نام برد که با دیدن آنها لذت خواهید برد از این همه دقت در ساخت و شباهت دقیق این ماکت های کوچک به سازه های اصلی خودشان. البته به گزارش روابط عمومی سازمان زیبا سازی شهرداری تبریز به زودی سازه ی مینیاتوری بازار تبریز و چند سازه ی دیگر نیز به  فاز دوم این پارک اضافه خواهد شد.

 به این ترتیب است که جاذبه گردشگری جدیدی در شهر تبریز ساخته شده که می‌تواند مسافران زیادی را به این پارک زیبا بکشاند.

ایده ی ساخت پارک مینیاتوری از کجا آمد؟

شناساندن آثار گذشتگان و حفظ این آثاربا ارزش برای نسل های آینده یکی از هدف های مهم امروز بسیاری از کشورهای جهان است. در این میان در کشورهای مختلف از روش های متفاوت و جذابی برای آشنایی با این آثار استفاده شده که یکی از آنها همین ساخت پارک‌های موضوعی است. جذابیت های خاص این نوع پارک ها شده که در بسیاری از شهر های ایران ساخت آن جزو پروژه های شهرداری ها باشد.

ایده اصلی ساخت پارک مینیاتور تبریز توسط یک تیم ۱۷ نفره که از چهار نفر استاد، دو نفر کارشناس ارشد و ۱۱ کارشناس تشکیل شده بود، طراحی شده و تحویل شهرداری تبریز گشت. در این مورد پس ازکشیده شدن زحمات بسیار، بالاخره این پارک در سال ۱۳۹۰ در انتهای پارک آنالار و آتالار ( واژه های ترکی به معنی پدران و مادران ) احداث گردید.

جالب است بدانید، برخلاف اینکه در ایران معمولاً بهترین ایده ها در تهران ساخته شده و سپس به شهرهای دیگرکشور تسری می یابد، این بار پارک موضوعی ابتدا در تبریز ساخته شده و پس از آن در تهران و مشهد نیز نمونه‌هایی از این پارک‌ها در حال ساخت است.

چه زمانی برای بازدید از پارک مینیاتور تبریز مناسب است؟

در این پارک علاوه بر سازه های کوچک مینیاتوری که دلیل اصلی بازدید مسافران هستند، باغ های گل بسیار زیبایی هم ایجاد شده که در کنار آنها طرح های ژاپنی نیز موجود است.

اغلب مسافران در این قسمت به عکاسی می‌پردازند چراکه گلها و محیط، رنگ‌های بسیار زیبا و با صفایی دارد.

طبق شنیده های ما از مسافران شهر تبریز، بهترین زمان برای سفر به شهر تبریز و بازدید از این پارک زیبا در تعطیلات عید نوروز است. چراکه در این زمان و علاوه بر آن  در فصل بهار، تبریز آب و هوای بسیار مطلوب و خنکی را داراست.

اقامت در تبریز با قصریاب یک شب 

اگر قصد سفر به شهر معروف به نگین آذربایجان یعنی شهر تبریز را دارید و می خواهید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی زیبای آن به خصوص پارک مینیاتوری تبریز بازدید کنید، وبسایت قصریاب می تواند لذت بخش ترین اقامت را در شهر زیبای تبریز برای شما فراهم کند.

به این شکل شما عزیزان و دوستان میتوانید قبل از سفر خود از راه دور سوئیت ها و ویلاهای اجاره ای موجود در تبریز را مشاهده کنید و پس از آن جهت اجاره روزانه سوئیت در تبریز اقدام نمایید. با این روش دیگر دغدغه ی اسکان پیدا کردن در شهر های مقصد را فراموش خواهید کرد و مطمئنا در زمان نیز برای شما صرفه جویی خوبی خواهد شد.

آدرس و امکانات پارک مینیاتوری تبریز 

آدرس دقیق پارک مینیاتوری تبریز »  آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار استاد شهریار، خیابان گلکار، انتهای پارک آتالار و آنالار.

این پارک دارای پارکینگ نیز هست که می توانید خودرو خود را به راحتی با خود به آنجا ببرید.

برای رسیدن به آن هم می توانید از نرم افزارهای مسیریاب استفاده نمایید که کار شما را راحت تر کند.

به این دلیل که تبریز شهر بزرگ و پر ترافیکی است و پیدا کردن آدرس در آن کمی سخت است.

قابل توجه است که در این پارک عکاسی نیز آزاد است و شما میتوانید عکس های بسیاری زیبایی را از سفر خود به این جاذبه ی فرهنگی و گردشگری ثبت نمایید وآن را با دوستان خود در محیط مجازی به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا