سلامت

دوره پاکسازی پوست صورت 1402

دوره پاکسازی پوست صورت چیست و چگونه انجام می شود؟ آیا دوره پاکسازی پوست صورت دارای عوارض جانبی می باشد؟ در این مقاله به توضیح جامع و مفصل پیرامون دوره پاکسازی پوست صورت پرداخته شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید تا با مزایا و عوارض این روش پاکسازی بیشتر آشنا شوید پس با ما همراه باشید.

دوره پاکسازی پوست صورت چیست

اگر شما همه جز آن دسته از افرادی هستید که با پاکسازی و جوانسازی پوست در خانه به پوستی شاداب و سالم دست پیدا نکرده اید، بهتر است که روش درمانی که اخیرا خانم های زیادی از آن استقبال کرده اند و تمایلات خود را نسبت بدان نشان داده اند را انتخاب کنید. یکی از این روش های لایه برداری پوست صورت که هیچ گونه عوارضی از آن ثبت نشده است، دوره پاکسازی پوست صورت می باشد که متناسب با هر نوع پوست صورت می باشد.

دوره پاکسازی پوست صورت تخصصی

دوره پاکسازی پوست صورت نوعی درمان پوستی، پاکسازی، لایه برداری، آب رسانی عمقی به شمار می آید که اقدام به پاکسازی و بستن منافذ باز صورت می کند. همچنین سلول های مرده پوست را بیرون می کشد و با یک ماسک معمولی شروع به درمان می نماید. اگر می خواهید که نتیجه مطلوب و ایده آل کسب شود بهتر است که این فرآیند را در چند مرحله برای جوانسازی و تغذیه پوست، انجام نمایید تا باعث شود پوست سالم تر و جوان تر به نظر برسد. همچنین تمیز کردن و استراحت دادن درست با یک ماساژ، بسیار در کلاژن سازی پوست صورت کمک می کند.

دوره پاکسازی پوست صورت چگونه انجام می شود؟

متقاضی در ابتدا باید برای انتخاب دکتر پوست پرس و جو نماید و به مرکز و یا متخصص خوب مراجعه کند سپس با معاینه و بررسی پوست و انتظارات خود را گفته تا جای هیچ گونه ابهام و پرسش وجود نداشته باشد.

در انجام دوره پاکسازی پوست صورت 5 مرحله طی می شود که شامل:

پاکسازی: دکتر پوست و یا متخصص پوست در ابتدای کار، یک پاک کننده را به صورت و گردن میزند و ماساژ می دهد تا اثری از آرایش و پماد وجود نداشته باشد. با استفاده از آب گرم و اسفنج صورت ، پارچه یا پنبه ، نیز می توان این مواد را از روی صورت نیز پاک کرد.

لایه برداری: در این مرحله متخصص پوست به حذف سلول های مرده با یک کرم لایه بردار، اسکراب و یا بخار می پردازد.

 خارج کردن: این فرآیند برای پاکسازی منافذ  که با روغن اضافی یا سلول های مرده پوستی منقبض شده اند، که می تواند باعث ایجاد جوش های سرسیاه و آکنه شود، انجام می شود . پزشک و یا متخصص پوست اقدام به خارج نمودن جوش و یا آکنه ها با یک ابزار فلزی مخصوص می کند.

ماساژ: ماساژ معمولا شامل ماساژ صورت و غالبا قسمت فوقانی بدن می باشد که برای بهبود زهکشی صورت می گیرد.

ماسک و موارد دیگر: در بیشتر موارد متخصص پوست برای مقابله با خشکی، از ماسک سفارشی نیز استفاده می کند.

دوره پاکسازی پوست صورت مدت زمان زیادی نمی برد این پروسه بین 40 تا 60 دقیقه زمان بر است در صورتی که خواهان گرفتن نتیجه مطلوبی می باشید، بهتر است که در این زمینه صبور و شکیبا باشید.

انجام دوره پاکسازی پوست صورت به چه کسانی توصیه می شود؟

ممکن است در ذهتان بپرسید آیا من فرد مناسبی برای انجام دوره پاکسازی پوست هستم یا خیر؟! یا چه کسانی باید این کار را انجام دهند؟ افراد میتوانند از سن بیست سالگی به بعد این کار را انجام دهند تا از همان سن های کم پوست شاداب و درخشان داشته باشند. دوره پاکسازی پوست میتواند به عنوان یک درمان از روند پیری پوست شما جلوگیری کند و لک و جوش پوستی را از بین ببرد.

دوره پاکسازی پوست

دوره پاکسازی پوست صورت چند وقت یک بار باید انجام شود؟

اگر این کار به صورت منظم در هر دوماه انجام شود شما شاهد تغییرات چشمگیری در پوستتان خواهید بود. اما اگر نمیتوانید دوره پاکسازی پوست صورت را به طور مداوم انجام دهید میتوانید حداقل 4 بار در سال برای این کار به دکتر سمیه زمانی نیا مراجعه کنید تا اگر جای جوش و لکی دارید قبل از این که عمیق شود از بین برود.

مزایای دوره پاکسازی پوست صورت

در این پروسه پوست به صورت اساسی و عمیق تمیز می شود و ممکن است به نبرد با برخی مشکلات پوستی مانند آکنه خفیف یا خشکی کمک کند. این روش ها صورت را درخشان و براق می کند. یکی از مزایای خوب این روش در این است که علاوه بر روشن نمودن پوست؛ باعث ماساژ نمودن و کلاژن سازی سلول های پوست می شود.

اگر خواهان رسیدن به پوستی زیبا و شاداب هستید بهتر است که این درمان را در چند جلسه انجام دهید.

برخی از مزایای دوره پاکسازی پوست صورت عبارتند از:

به کاهش چین و چروک کمک شایانی می نمایید.

به بهبود گردش خون در صورت و رفع جوش های سرسیاه و سرسفید می پردازد.

یکی از بهترین روش های لیفت و سفت کننده پوست صورت است.

شایان ذکر است که بگوییم این پروسه به درمان چین و چروک های بسیار عمیق موثر نمی باشد و افراد نباید از آن جهت درمان پیری از آن استفاده کنند.

این پروسه برای لطافت و نرمی پوست آقایان نیز بسیار مناسب و موثر است چرا که آقایان با داشتن ریش و سبیل و پوست خشن به این لایه بردار عمیق نیاز دارند.

در ادامه میتوانید با مشاهده ویدیو از مزایای دوره پاکسازی پوست پوست مطلع شوید:

توصیه های دوره پاکسازی پوست

1- بعد از دوره پاکسازی پوست اصلا پوستتان را دستکاری نکنید و جوش های صورتتان را نکنید زیرا صورتتان زخم خواهد شد.

2- بعد از انجام دوره پاکسازی پوست صورت به هیچ عنوان آرایش نکنید و از محصولات مراقبت پوستی استفاده نکنید و اجازه دهید پوستتان مدتی  استراحت کند.

3- سعی کنید یک یا دو روز ورزش نکنید تا پوستتان عرق نکند. زیرا این امر میتواند برای پوست شما که حساس شده مضر باشد.

4- تا دو هفته از لایه بردار استفاده نکنید زیرا لایه برداری بیش از حد پوست باعث آسیب رسیدن خواهد شد.

5- تا چند روز بعد از انجام دوره پاکسازی پوست در مقابل نور آفتاب قرار نگیرید و سعی کنید حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

6- تا یک هفته بعد از دوره پاکسازی پوست صورتتان را بند نندازید و وکس نکنید. همچنین تا مدتی نباید لیزر بروید.

7- هنگام شست و شو دقت کنید و این کار را با ملایمت انجام دهید زیرا پوست شما به شدت حساس شده است.

8- پس از دوره پاکسازی پوست صورت پوست خود را ماساژ ندهید.

دوره پاکسازی پوست

آیا دوره پاکسازی پوست پوست چین وچروک را رفع میکند؟

اگر پوست شما هنوز دچار چین و چروک نشده میتوانید با انجام دوره پاکسازی پوست صورت از پیری پوستتان جلوگیری کنید اما اگر پوست شما در حال حاضر چین و چروک دارد میتوانید از روش هایی مانند میکرونیدلینگ و مزوتراپی استفاده کنید.

هزینه دوره پاکسازی پوست صورت چقدر است؟

هزینه دوره پاکسازی پوست صورت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در زیر به تعدادی از این عوامل اشاره میکنیم:

1- دستمزد پزشک

2- مرکزی که در آن این کار را انجام میدهید.

3- نوع دوره پاکسازی پوستی که انجام میدهید.

4- کیفیت موادی که پزشک برای درمان استفاده میکند.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با مطلب دکتر سمیه زمانی نیا تماس بگیرید.

دوره پاکسازی پوست برای چه نوع پوستی مناسب است؟

همانطور که گفتیم، دوره پاکسازی پوست یک روش مراقبت از پوست است که برای انواع مختلف پوست مناسب است. با این حال، مهمترین نکته این است که نوع پوست شما را بشناسید تا بتوانید بهترین روش دوره پاکسازی پوست را برای خود انتخاب کنید. در زیر نوع پوست معمولی راهنمایی می‌کنم:

پوست چرب: اگر پوست شما چرب است و متمایل به چربی و درخشش زیاد است، دوره پاکسازی پوست‌های تمیز کننده، تنظیم کننده چربی و کاهش دهنده ظاهر منافذ باز مناسب هستند.

پوست خشک: اگر پوست شما خشک است و به ترک خوردن معرض است، دوره پاکسازی پوست‌های مرطوب کننده، تغذیه‌دهنده و آرامش‌بخش مناسب هستند.

پوست حساس: اگر پوست شما حساس است و به سرعت به عوامل محرک پاسخ می‌دهد، دوره پاکسازی پوست‌های آرامش‌بخش، مرطوب کننده و ملایم برای حفظ تعادل پوست مناسب هستند.

پوست مختلط: اگر پوست شما یک ترکیب از مناطق چرب و خشک است، دوره پاکسازی پوست‌های ترازکننده، مرطوب کننده و تمیز کننده با دقت متوازن برای پوست مناسب هستند.

پوست آکنه‌ای: اگر پوست شما مشکل آکنه دارد، دوره پاکسازی پوست‌های تمیز کننده، ضد باکتری، کنترل کننده چربی و تسکین‌دهنده می‌توانند مفید باشند.

همچنین، در نظر داشته باشید که ممکن است دستورالعمل‌های دقیق و محصولات مورد استفاده برای هر نوع پوست متفاوت باشند. بنابراین، بهتر است با پزشک پوست و یا متخصص آرایش و پوست مشورت کنید تا به شما راهنمایی دقیق‌تری بدهند.

دوره پاکسازی پوست

بهترین دوره پاکسازی پوست

پزشک پوست در این روش بعد از تمیز کردن و بخور دادن صورت، اقدام به لایه برداری پوست صورت می نماید تا بافت ها و سلول های مرده پوست احیا شود، این روش مناسب افرادی است که در معرض مواد شیمیایی و اسیدی است و بهتر است که هر چند وقت یکبار پوست صورتشان را لایه برداری نمایند تا به اعماق پوست اکسیژن مورد نیاز برسد.

تحریریه لیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا