سلامت

آموزش مراقبت از پوست چیست

مجله لیدی: حتما این روزها کلمه ی آموزش مراقبت از پوست را بسیار از زبان دختران جوان و یا در مکان هایی مانند مزون های عروس، یا از زبان پزشکان پوست در تلویزیون و فضای مجازی شنیده اید و به فکر فرو رفته اید که آموزش مراقبت از پوست یعنی چه؟ آیا باید آموزش مراقبت از پوست انجام دهیم؟آیا آموزش مراقبت از پوست در جوانسازی و جلوگیری از پیری پوست موثر است؟فواید و مضرات آموزش مراقبت از پوست چیست؟باورهای غلط چیست؟آیا آموزش مراقبت از پوست باعث از بین رفتن لک ها و جوش ها می شود؟آیا آموزش مراقبت از پوست در لیفتینگ پوست موثر هست؟

تاریخچه آموزش مراقبت از پوست

در سال ۲۰۱۶، آمریکایی ها نزدیک به ۱۷ میلیون دلار در اسپاها برای دریافت خدمات آموزش مراقبت از پوست هزینه کردند.اسپاها مکان هایی هستند که در آن ها انواع ماساژ ، خدمات ناخن ، مو و آموزش مراقبت از پوست پوست ارائه می شود . در ایران هم متدوال شده است البته ارائه آموزش مراقبت از پوست در باشگاه ها و سالن های آریشگاه ها نیز در ایران در حال گسترش است.

در آموزش مراقبت از پوست پوست ادعا می شود که لک های صورت از بین می رود،با چین و چروک ها مبارزه می شود و از بین می روند،پوست آبرسانی و مرطوب می شود،پوست بازسازی می شود،سفت می شود! خلاصه هر تغییری که باعث فوق العاده شدن پوست شود با آموزش مراقبت از پوست اتفاق می افتد!

آموزش مراقبت از پوست

آموزش مراقبت از پوست صورت چیست ؟

آموزش مراقبت از پوست یا آموزش مراقبت از پوست کلمه ی سختی نیست. معنی آموزش مراقبت از پوست همان آموزش مراقبت، تمیز کردن، زدودن کرم ها و پودرها و آلودگی هایی مانند سیاهی دود ماشین آلات که قابل رویت با چشم نیستند است. آموزش مراقبت از پوست یکی از ناب ترین روش های آموزش مراقبت پوست است.

در روزگار قدیم زنان از روش هایی همچون سفیداب های حمام از شر این آلودگی ها در سطح پوستش خلاص می شد. اما این روش نیز مانند سایر روش های قدیمی منسوخ شده است .

جالب است بدانید که دیگر تنها خانم ها نیستند که نگران آموزش مراقبت و میکروب زدایی از پوست خود هستند، بلکه آقایان هم خدمات پوست نیز انجام می دهند .

مطالب مرتبط: آموزش فیشیال

در آموزش مراقبت از پوست از چه خدماتی استفاده می شود ؟

روش آموزش مراقبت از پوست در مکان هایی همچون سالن های آرایشی ، باشگاه های ورزشی و مراکز زیبایی غیر پزشکی انجام می شود و فعالیت های همچون ماساژ ، خدمات زیبایی ناخن ها ، تقویت کردن و خدمات زیبایی پوست و مو ارائه می شود .

ماساژ صورت ،بخور ، استفاده از ماسک و در نهایت استفاده از کرم های مرطوب کننده و نرم کننده پوست صورت

آموزش مراقبت از پوست

تاثیر آموزش مراقبت از پوست ب پوست و زیبایی

افرادی که این خدمات را ارائه می دهند، ادعا می کنند که این روش باعث رفع لک های پوستی ، رفع پین و چروک ، آبرسانی و افزایش کلاژن سازی می کند . در واقع این روش را یک راه حل بسیار ایده آل برای پاک سازی و جوانسازی پوست می دانند . اما طبق تحقیقات صورت گرفته میزان تاثیر این روش تنها به فعالیت هایی که انجام می شود بستگی دارد . با آموزش مراقبت از پوست پوست مرطوب می شود اما نمی توان این روش را یک راه برای مبارزه با پیری دانست . درمان چین و چروک، اگزمای پوستی، لک و درمان جای جوش ها با این روش امکان پذیر نمی باشد .

توجه داشته باشید که برخی از کرم های مورد استفاده در این مراکز مناسب با پوست تمامی افراد نیست، همچنین تاثیر دائمی نداشته و حتی فرد می تواند با نظر پزشک یک کرم مناسب لایه بردار پوست تهیه کرده و همین روش را حتی اصولی تر در منزل انجام دهد .

آیا آموزش مراقبت از پوست پوست برای آقایان انجام می‌شود؟

بله، آقایان هم می‌توانند از هیدروآموزش مراقبت از پوست استفاده کنند. این درمان برای مردان و زنان در هر سن و انواع پوستی مناسب است. یکی از دلایل محبوبیت هیدروآموزش مراقبت از پوست در بین آقایان این است که یک روش سریع و آسان است که نیازی به استراحت ندارد. در نتیجه نیازی به مرخصی گرفتن نیست.

دلیل دیگری که باعث می‌شود مردان آموزش مراقبت از پوست پوست انجام دهند این است که این درمان را می‌توان بر اساس نیاز‌های خاص پوست آن‌ها تنظیم کرد. دستگاه هیدروآموزش مراقبت از پوست تنظیمات مختلفی دارد که بسته به نوع پوست و نگرانی بیمار قابل تنظیم است. برای مثال، مردانی که پوست چرب‌تری دارند، ممکن است مرحله استخراج فشرده‌تری داشته باشند.

در نهایت، مردان از این واقعیت قدردانی می‌کنند که هیدروآموزش مراقبت از پوست یک روش غیر تهاجمی است که شامل هیچ سوزن، برش یا بیهوشی نمی‌شود. این درمان نسبتاً بدون درد است و نیازی به بیهوشی ندارد، بنابراین برای مردانی که در انجام روش‌های تهاجمی‌تر مردد هستند، انتخابی محبوب محسوب می‌شود.

در نتیجه، هیدروآموزش مراقبت از پوست یک انتخاب عالی برای مردانی است که می‌خواهند ظاهر پوست خود را بهبود بخشند و پوستی سالم و درخشان داشته باشند. چه با آکنه، چین و چروک یا رنگ ناهموار پوست سر و کار داشته باشید، هیدروآموزش مراقبت از پوست می‌تواند به شما کمک کند پوست بهتری داشته باشید.

مطالب مرتبط: دوره پاکسازی پوست

مراحل آموزش مراقبت از پوست

هیدروآموزش مراقبت از پوست یک روش غیر تهاجمی برای صورت است که در سال‌های اخیر به دلیل توانایی آن در آموزش مراقبت، استخراج آلودگی‌ها و آبرسانی پوست محبوبیت پیدا کرده است. این فرآیند چند مرحله‌ای می‌تواند به بهبود ظاهر خطوط ریز، چین و چروک، آکنه، هایپرپیگمانتاسیون و سایر مشکلات رایج پوست کمک کند. در ادامه مراحل آموزش مراقبت از پوست پوست را توضیح می‌دهیم.

آموزش مراقبت از پوست

مرحله ۱: آموزش مراقبت

اولین گام در فرآیند هیدروآموزش مراقبت از پوست شامل آموزش مراقبت صورت با استفاده از یک ابزار تخصصی می‌شود که با حرکات دورانی باعث از بین بردن کثیفی، چربی و ناخالصی‌ها از پوست می‌شود. مرحله آموزش مراقبت، پوست را برای مراحل بعدی درمان آماده می‌کند و باعث می‌شود از مؤثرتر بودن مراحل دیگر اطمینان حاصل کنید.

مرحله ۲: لایه‌برداری

بعد از اینکه پوست کاملاً تمیز شد، مرحله لایه‌برداری انجام می‌شود. دستگاه هیدروآموزش مراقبت از پوست از لایه‌برداری ملایم اسیدی برای حذف سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کند و پوست صاف‌تر و روشن‌تر زیرین را بیرون می‌آورد. این مرحله همچنین به باز شدن منافذ پوست و آماده‌سازی پوست برای استخراج کمک می‌کند.

مرحله ۳: استخراج

در این مرحله، ابزار هیدرو آموزش مراقبت از پوست از مکانیزمی مکشی برای استخراج جوش‌های سرسیاه، سرسفید و سایر ناخالصی‌ها از پوست استفاده می‌کند. این مرحله بدون درد است و می‌تواند به باز کردن منافذ مسدود شده، کاهش ظاهر آکنه و احتقان کمک کند.

مرحله ۴: هیدراتاسیون

هنگامی که پوست به طور کامل تمیز، لایه‌برداری و استخراج شد، نوبت به آبرسانی می‌رسد. دستگاه هیدروآموزش مراقبت از پوست یک سرم فرموله شده خاص را به پوست می‌رساند که حاوی آنتی اکسیدان‌ها، پپتید‌ها و اسید هیالورونیک است. این مواد رطوبت را به پوست برمی‌گردانند و پوستی سالم و درخشان را ایجاد می‌کنند.

مرحله ۵: حفاظت

مرحله نهایی در فرآیند هیدروآموزش مراقبت از پوست شامل محافظت از پوست است. لایه‌ای از ضدآفتاب یا سایر محصولات محافظ روی پوست اعمال می‌شود تا از آن در برابر اشعه ماوراء بنفش و سایر عوامل محیطی که می‌تواند به پوست آسیب برساند، محافظت می‌کند. این مرحله به حفظ نتایج درمان و حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می‌کند.

روش آموزش مراقبت از پوست

دقت داشته باشید که تاثیر آموزش مراقبت از پوست در جوانسازی و پاک سازی پوست هرچند چشم گیر باشد ، اما بسیار کوتاه بوده و تاثیر طولانی مدتی در پی نخواهد داشت .

اگر شما در آن دسته از افرادی هستید که عزم آموزش مراقبت و جوانسازی پوست دارند. کافیست مشاوره ای کوتاه با یک متخصص پوست در کلینیک های معتبر و مجرب داشته باشید. تا از تعداد دفعات و جلسات لازم در زمینه جوانسازی و همچنین چگونگی لایه برداری سلول های مرده از پوستتان آگاه شوید. گاهی روش هایی همچون آموزش مراقبت از پوست در مکان های نامعتبر می توانند در کنار عدم تاثیر در جوانسازی پوست شما، عوارض ناخوشایندی نیز به دنبال داشته باشد.

آموزش مراقبت از پوست

برای نتایج ماندگارتر ،سفتی پوست ، جوانسازی، برطرف کردن لک ها باید کارهای عمقی تری که باعث تحریک کلاژنسازی پوست است، انجام شود. مانند میکرونیدلینگ یا استفاده از امواج رادیوفرکوئنسی.

بعضی از آموزش مراقبت از پوست ها یک مرحله پایانی با میکرونیدلینگ دارند که حتما و صددرصد این نوع از آموزش مراقبت از پوست باید و باید توسط پزشک انجام شود.

انجام این دو مورد حتما باید در یک کلینیک پوست، مو و زیبایی یا مطب و توسط پزشک انجام شود.

یک قانون کلی= هیچ کسی غیر از پزشک نباید سوزنی وارد پوست شما کند. و این واقعا نکته کلیدی مراقبت های پوستی است.

بعضی مراکز میکرودرم ابرژن انجام می دهند. که درواقع یک لایه برداری سطحی است و لایه شاخی سطحی پوست برداشته می شود. درستش این است که این مورد هم در مطب پزشک انجام شود چون عدم انجام صحیح ان باعث لک شدن پوست می شود.

مطالب مرتبط: آموزش پاکسازی پوست

بهترین روش آموزش مراقبت از پوست

متخصصان می گویند این بستگی به نوع آموزش مراقبت از پوستی که انجام می شود دارد . در مقاله ای که در سال ۲۰۱۲ به چاپ رسید ، یک جمله دکتر نلی ، متخصص پوست و مسئول دپارتمان آموزش و پژوهش در ژورنال یافته های بالینی.، بسیار پر رنگ بود “درک کردیم که چقدر این کارها بی فایده است.”

آموزش مراقبت از پوست حداکثر کاری که می تواند ادعا کند مرطوب کردن پوست است. همزمان با خارج کردن کمدون ها(دانه های سر سیاه و سفید پوست).اما چیزی که مسلم است ادعای مبارزه با پیری پوست و التهاب پوستی کاملن گزاف و بیهوده ست.

بعضی از سالن ها ادعای درمان اگزمای پوستی با آموزش مراقبت از پوست را دارند که غیر علمی ست .

از موارد دیگر به نادرست متوجه شدن مراجعه کنندگان از مفهوم کرم و خدمات آموزش مراقبت پوست که در یک کلمه آموزش مراقبت از پوست نامیده می شود،می توان نام برد.

جذب پوستی کرم ها بسیار کم است با ماساژ و حرارت دادن هم جذب پوستی زیادی ندارند.در نتیجه کار عمیقی انجام نمی شود.

از طرفی دیگر بیشتر کرم های موضعی فایده ماندگاری ندارند ان هم تنها با یک بار استفاده در سالن ها و اسپاها ! بهترین حالتش استفاده مداوم و هر روزه کرم های اب رسان در منزل توسط خود شخص است.

* استفاده روزانه از مرطوب کننده ها ، استفاده روزانه و دقیق از ضد افتاب ها و هفته ای دو بار استفاده از اسکراب ها می توانند نتایج موثرتر و ماندگارتری در دراز مدت بوجود بیاورند.

بهتر است بدانید که…

استفاده از هر گونه کرم، ضد آفتاب و … با نظر پزشک بر اساس نوع پوست شما می تواند تاثیر بسیار مناسبی داشته باشد. اگر کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده، لایه بردار و … به صورت دوره ای و یا حتی در برخی مواقع روزانه ( طبق نظر متخصص پوست) انجام شود. در طولانی مدت می تواند تاثیر بسیار مناسبی داشته باشد .

آموزش مراقبت از پوست

چه زمانی آموزش مراقبت از پوست پوست نباید انجام شود؟

اگرچه هیدروآموزش مراقبت از پوست یک روش ملایم و غیر تهاجمی است، اما در برخی شرایط ممکن است برای همه مناسب نباشد. در این بخش به موارد استثنا اشاره می‌کنیم.

۱. آکنه فعال یا روزاسه مزمن: اگر آکنه فعال یا روزاسه مزمن دارید، هیدروآموزش مراقبت از پوست می‌تواند پوست شما را تحریک کرده و این شرایط را بدتر کند.

۲. اگزما یا درماتیت: افراد مبتلا به اگزما یا درماتیت ممکن است پوست حساسی داشته باشند که ممکن است در طول درمان ملتهب یا تحریک شود.

۳. پوست آفتاب سوخته یا آسیب دیده: اگر پوست شما دچار آفتاب سوختگی یا آسیب دیده باشد، هیدروآموزش مراقبت از پوست می‌تواند به پوست آسیب بیشتری برساند و باعث تحریک بیشتر شود.

۴. زخم‌ها یا بریدگی‌های باز: اگر هر گونه زخم یا بریدگی باز روی صورت خود دارید، بهتر است قبل از استفاده از هیدروآموزش مراقبت از پوست صبر کنید تا بهبود یابد.

۵. عفونت‌های پوستی: اگر عفونت پوستی مانند هرپس سیمپلکس، عفونت‌های باکتریایی یا قارچی یا مولوسکوم کونتاژیوزوم دارید، تا زمانی که عفونت از بین نرود باید از هیدروآموزش مراقبت از پوست خودداری کنید.

۶. بارداری یا شیردهی: استفاده از هیدروآموزش مراقبت از پوست در دوران بارداری یا شیردهی توصیه نمی‌شود زیرا تحقیقات محدودی در مورد ایمنی آن در این زمان‌ها وجود دارد.

۷. آلرژی: اگر به هر یک از مواد به کار رفته در سرم هیدروآموزش مراقبت از پوست حساسیت دارید، باید از درمان خودداری کنید.

۸. استفاده از آکوتان یا رتینوئید‌ها: اگر از آکوتان یا سایر رتینوئید‌ها استفاده می‌کنید، تا زمانی که دارو از سیستم شما خارج نشود، باید از انجام این کار خودداری کنید.

اگر در مورد این مسائل شک دارید، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید تا نوع پوست شما ارزیابی شود و بهترین روش را به شما توصیه کند.

انواع آموزش مراقبت از پوست پوست

انواع مختلفی از آموزش مراقبت از پوست در دنیا وجود دارد،هر سالن و هر اسپا هم دستور العمل خودشان را دارند!

آموزش مراقبت از پوست استاندارد شامل این موارد است:

یک آموزش مراقبت که شامل تمیز کردن منافذ باز و خارج کردن کومدون ها است

یک ماساژ صورت،بخور دادن پوست،گذاشتن ماسک و در نهایت استفاده از چند کرم برای مرطوب کردن و نرم کردن صورت .

انجام اینها ظاهر پوستتان را در همان لحظه و همان جا بهتر می کند،پوست شفاف تر و براق تر می شود. می تواند چند ساعت و یا چند روز ادامه داشته باشد و بعد از آن دیگر از شگفتی آموزش مراقبت از پوست خبری نیست.

مطالعات نشان داده اند که گذاشتن کرم ها به صورت طولانی به عنوان مثال ده دقیقه یا بیشتر مشابه انچه در آموزش مراقبت از پوست انجام می شود. تاثیر بیشتری از استفاده از مرطوب کننده های روزانه ندارند. اما نکته در این است که انجام چند کار در یک زمان، محیطی زیبا، آموزش مراقبت از پوستیستی زیبا. مودب و خوش صحبت که مدام از زیبایی برایتان می گوید. احساس بسیار خوبی به شما می دهد. آرامشی که به شما دست می دهد انکار ناپذیر است. مخصوصن وقتی کار تمام می شود و شما تنها با یک لمس ساده صورت احساس نرمی و لطافت و زیبایی تمام وجودتان را در برمی گیرد.

در سال ۲۰۱۶ با پنج آموزش مراقبت از پوستیست مطرح بریتانیا که در اسپاهای بسیار معروف و لوکس لندن خدمات آموزش مراقبت از پوست را ارائه می دهند مصاحبه شد و انها گفتند ما هر دفعه مشتری ها را می بینیم احساس می کنیم هیچ فرقی نکرده اند اما خودشان هر بار که می پرسیم پوستت چطور است؟می گویند عالی! و ادعا کردن مشتری ها معتاد به انها یعنی آموزش مراقبت از پوستیست ها و محیط های زیبا ،لوکس و دلربای اسپاها شده اند.

مطالب مرتبط: بهترین آموزشگاه پاکسازی پوست در تهران

آیا آموزش مراقبت از پوست پوست پیشنیاز دارد؟

با اجرای مراقبت‌های قبل از آموزش مراقبت از پوست پوست می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پس از انجام این روش نتیجه خوبی خواهید گرفت. در این بخش به این دستورالعمل‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. اجتناب از برنزه کردن: توصیه می‌شود قبل از درمان هیدروآموزش مراقبت از پوست از برنزه شدن یا آفتاب سوختگی خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند خطر آسیب رسیدن به پوست را افزایش دهد.

۲. از اپیلاسیون یا بند کردن صورت خودداری کنید: حداقل ۴۸ ساعت قبل از درمان، پوست خود را اپیلاسیون یا بند نکنید.

۳. از مصرف محصولات رتینولدار خودداری کنید: حداقل سه روز قبل از درمان استفاده از محصولات موضعی رتینول را متوقف کنید.

آموزش مراقبت از پوست

بعد از آموزش مراقبت از پوست پوست، چه مراقبت‌هایی نیاز است؟

پس از انجام این کار نیز باید از پوست خود مراقبت کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. در این بخش اقدامات پس از آموزش مراقبت از پوست پوست را توضیح می‌دهیم.

۱. اجتناب از نور مستقیم خورشید: توصیه می‌شود حداقل تا ۲۴ ساعت پس از درمان از قرارگیری در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. اگر نیاز به بیرون رفتن دارید، از کرم ضد آفتاب با SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید.

۲. آرایش نکنید: بلافاصله بعد از درمان آرایش نکنید تا پوست به خوبی التیام یابد.

۳. از مصرف آب داغ اجتناب کنید: تا ۲۴ ساعت بعد از درمان از دوش آب گرم، استفاده از سونا یا اتاق بخار خودداری کنید.

۴. پوست را هیدراته نگه دارید: مقدار زیادی آب بنوشید و پوست خود را از درون هیدراته نگه دارید. همچنین می‌توانید پس از درمان از مرطوب‌کننده‌ای برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده کنید.

۵. از دست زدن به پوست خود بپرهیزید: برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها، ضروری است تا حد امکان دست‌ها را از صورت خود دور نگه دارید.

۶. از لایه‌برداری خودداری کنید: حداقل تا دو روز پس از درمان از مصرف اسکراب یا لایه بردار روی ناحیه تحت درمان خودداری کنید.

با رعایت نکات قبل و بعد از درمان، می‌توانید مطمئن شوید که هیدروآموزش مراقبت از پوست شما مؤثر خواهد بود و پوست شما برای مدت طولانی سالم و درخشان می‌ماند.

هزینه آموزش مراقبت از پوست 1402

هزینه انجام آموزش مراقبت از پوست صورت با توجه به روش هر مرکز زیبایی و آرایشی متفاوت است . اصولا در این روش از انواع ماسک های صورت استفاده می کنند که با توجه به نوع ماسک استفاده شده هزینه تعین خواهد شد .

نتیجه گیری

اگر شما جز افرادی هستید که دارای جای جوش های عمیق ، لک ، چین و چروک و … هستید ، استفاده از آموزش مراقبت از پوست در روند بهبود این روش تاثیری نداشته و تنها این روش جهت آموزش مراقبت سطحی پوست از آلاینده های مناسب است .

نوع و برند کرم های به کار رفته در آموزش مراقبت از پوست تاثیری در جوانسازی پوست و بازسازی پوست ندارند اما تفاوت انها در میزان لطیف کردن و نرمی پوست است.

آموزش مراقبت از پوست در دنیا تبدیل به صنعت شده هست و هر روز بر تعداد اسپاها در دنیا افزوده می شود چرا که به دست اوردن حس لطافت و زیبایی حتا برای چند ساعت و چند روز هم اهمیت دارد. ولی این که آیا به هزینه هایش می ارزد؟ جواب آن در افراد مختلف با توجه به شرایط مالی و زندگی انها و نوع خواسته شان متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا