مهاجرت

اعتراض به ریجکت ویزای کانادا

اعتراض به ریجکت ویزای کانادا :ریجکت شدن درخواست دریافت ویزا ، همچون تجدیدی در امتحانات خرداد است . بدیت ترتیب که شما ممکن است در یک یا چند درس نمره ای کافی نگرفته باشید ، در نتیجه قبول خرداد هم نبوده و باید در تابستان مجدداً شانس خود را امتحان نمایید . بی تردید مردود شدن امر خوشایندی نیست ، اما زمانی که اتفاقی رخ می دهد دیگر قابل برگشت نیست ، پس باید به فکر جبران آن بود .

اعتراض به ریجکت ویزای کانادا

در مثال فوق ، دانش آموز مورد نظر با رفع عوامل نامطلوب قبلی – با درس خواندن و کسب نمره ای خوب – سدی که پیش از این جلوی راهش قرار داشته است را شکسته و به جای رفوزه شدن و مطالعه دوباره کتب فعلی ، به هم قطاران خود در سال بالاتر تحصیلی ملحق می شود .

در مبحث اعتراض به ریجکت ویزای کانادا نیز شرایط دقیقاً به همین ترتیب است . داوطلب سفر فرصت اولیه را از دست داده و اینک با سرخوردگی و ناراحتی در پی رفع این مشکل می باشد . زمانی که اجازه ورود ما به خاک کانادا داده نمی شود ، بدین معناست که دلیل یا دلایلی وجود داشته که افسر مهاجرت پتانسیل حضور ما در این کشور را ندیده است و این را نمی توان به بدشانسی ، خصومت شخصی ، لجبازی طرف مقابل و عواملی از این دست نسبت داد .

ریجکتی در قالب یک نامه رسمی به شما اعلام می گردد ، پس شما باید از مفاّد آن آگاه شده ، مشکلاتی که به وجود آمده اند را حل و سپس در قالبی متعاقباً رسمی و در چارچوبی مشخص به اعتراض به ریجکت ویزای کانادا بپردازید . در این نامه که قالبی همانند نمونه پیش روی دارد گفته شده است که :

بنا به بررسی هایی که از درخواست شما انجام پذیرفته است ، من (مسئول پذیرش یا افسر رواید) به دلایل زیر قانع نشده ام که شما قادر به برآورده ساختن پیشنیاز انجام این عمل – اخذ ویزای کانادا – هستید ، به همین دلیل از درخواست شما چشم پوشی می کنم .

  • شما بنده را قانع نکرده اید که پس از اتمام سفر موقتی خود ، خاک کانادا را ترک می کنید . در همین خصوص عناصر مختلفی را مد نظر قرار داده ام که عبارت اند از :
  • در سابقه سفرهای پیشینی که به کانادا داشته اید ، نقض قوانین پذیرش و استقرار ثبت شده است .
  • سابقه سفرهای (خارجی) شما
  • وضعیت اقامتی شما
  • روابط خانوادگی (بسیار نزدیک) در کانادا و (بسیار دور و ضعیف) در کشور اقامتتان
  • مدت زمان پیشنهاد شده برای ماندن در خاک کانادا از سوی شما
  • هدف بازدید
  • چشم انداز بازار کاری محدود در کشور اقامتتان
  • وضعیت فعلی کار شما
  • (کمبود) دارایی های شخصی و وضعیت مالی شما
  • قصد دارید تا در کانادا کسب و کاری قانونی راه بیاندازید .
  • من مجاب نشدم که پاسخ شما به همه سوالاتم (در مصاحبه حضوری) صادقانه بوده است .

اگر در ازای هر کدام از این موارد مدرکی برای اثبات حقانیت خود و اشتباه طرف کانادایی ندارید که به همان میزان هم شانسی برای فرار از عدم پذیرش و اعتراض به ریجکت ویزای کانادا نخواهید داشت ، اما اگر بهانه قابل قبولی دارید (مثلاً اینکه دارای منابع مالی قدرتمندی هستید اما به نادرستی شما را فاقد آن در نظر گرفته اند ) ، می توانید با ارسال نامه ای الکترونیکی (ایمیل) به سفارت کانادا ، شرایطتان را با وضوح بیشتری شرح دهید . نا گفته نماند که در این مسیر کمک گرفتن از متخصصینی همچون کارشناسان مجموعه متین ویزا که دستی بر آتش فوق داشته و بنا به تجربه و دانش خود راه های فراوانی را برای اعتراض به ریجکت ویزای کانادا می شناسند ، می توان بر این مشکلات فائق آمد .

در ادامه گفتنیست که چنانچه به انجام این سفر مصّرید ، می توانید حتی روز بعد از دریافت این نامه مجدداً برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنید ، چرا که محدودیتی در تعداد دفعات تلاش شما وجود ندارد ، اما یادتان باشد که اولاً پرونده در جریان نداشته باشید (یعنی جواب اعتراض قبلی شما نیامده باشد و دوباره تلاش کرده باشید) و ثانیاً مشکلات قبلی که در نامه آمده اند را حل کرده و سپس برای این کار جلو بروید . بدیهیست که به دلیل لزوم ثبت نام ، مصاحبه مجدد و سفر به کشوری دیگر بدین منظور ، انگشت نگاری ( آزمایشات بیومتریک ) و صرف هزینه از ابتدا ، پیگیری و اعتراض راه حل مناسب تری به نظر می رسد .

تحریریه لیدی فروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا