دکوراسیون

محوطه سازی باغ

طراحی داخلی باغ در ارتباط با طراحی داخلی باغ بهتر است به این نکته اشاره‌ای داشته باشیم که این قبیل از باغ‌ها نیازمند داشتن بعضی از دانش‌ها و مهارت‌ها خواهد بود. بله، شما با تکیه بر دانش می‌توانید به حالت  اصولی و درست به طراحی باغ خود عمل نمایید. بسیاری از افراد هستند که بر این باور استوار می‌باشند، با گل و گیاه و درختان ما نمی‌توانیم این قبیل از باغ‌ها را به درستی طراحی کنیم. امّا تنها گل و گیاه در راستای طراحی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بنابراین بهتر است بگوییم که این عناصر تنها به زیبایی باغ شما جلا می‌بخشند. شما لازم است در طراحی داخلی باغ خود برخی از نکات را مدّنظر قرار دهید. ما این نکات را در قسمت ذیل بهتر و صریح‌تر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هدف ما از نگارش این مطلب در عرشا هوم آشنا ساختن شما با موضوع طراحی داخلی باغ و ساخت و ساز باغ است. از این جهت پیشنهاد می‌کنیم هرچه که در ارتباط با باغ ویلا جنگلی و ساحلی به گوش شما برخورد کرده است کنار گذارید. از شما می‌خواهیم در امتداد این مطلب با ما همراه بشوید. زیرا با اقسام گوناگون باغ حاوی طراحی‌های زیبا و خاص آشنا خواهید شد. البته بهتر است پیش از آغاز این مطلب از خود به این نکته اشاره‌ای داشته باشیم که هم‌اکنون فضاهای باز و باغی تنها در چهارچوب طراحی باغ قرار نگرفته و اقسام گوناگون خانه‌های حومه شهری را در دل خود جای می‌دهد.

ساخت باغ و باغچه

در ارتباط با طراحی داخلی باغ بهتر است به این نکته اشاره‌ای داشته باشیم که این قبیل از باغ‌ها نیازمند داشتن بعضی از دانش‌ها و مهارت‌ها خواهد بود. بله، شما با تکیه بر دانش می‌توانید به حالت اصولی و درست به طراحی باغ خود عمل نمایید. بسیاری از افراد هستند که بر این باور استوار می‌باشند، با گل و گیاه و درختان ما نمی‌توانیم این قبیل از باغ‌ها را به درستی طراحی کنیم. امّا تنها گل و گیاه در راستای طراحی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بنابراین بهتر است بگوییم که این عناصر تنها به زیبایی باغ شما جلا می‌بخشند. شما لازم است در طراحی داخلی باغ خود برخی از نکات را مدّنظر قرار دهید. ما این نکات را در قسمت ذیل بهتر و صریح‌تر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نکاتی که لازم است در طراحی باغ مورد توجه قرار بدهیم؛

  • به ثبت رساندن ابعاد زمین در اختیار.
  • توجه داشتن به جهت طلوع و غروب خورشید.
  • به اجراء رساندن ورودی و سردر، استخر، زمین بازی در باغ، فضای سبز و گیرا، آلاچیق، نورپردازی درست و شبانه، سایر فضاهای موردنظر و مورد علاقه خود.
  • طراحی و به اجراء رساندن راه‌های ارتباطی میان فضاها و محیط‌های گوناگون باغ.‌
  • طراحی و به اجراء رساندن محیط داخلی باغ با استناد به مقدار نورگیر بودن آن‌جا.
  • دقّت و توجه نسبت به متریال‌های مورد بهره‌گیری و اتخاذ آن‌ها با استناد به محیط داخلی و همچنین خارجی باغ.

مازاد بر این موارد نام‌برده شده در هرچه زیباتر شدن فضاها بهتر می‌باشد به چند مورد دیگر نیز به خوبی توجه داشته باشید. ما این موارد را می‌توانیم در نصب میز و صندلی و همچنین مبلمان بیرونی، باغ آرایی و تناسب و هماهنگی رنگ‌ گیاهان با متریال‌ها و مصالح به کار رفته در ساختمان‌ها و هماهنگی ایجاد نمودن میان سنگ‌های پشت حیاط باغ، خلاصه نماییم.

دوستان عزیز بدان جهت که افراد بیشتر به سمت و سوی طراحی داخلی باغ کوچک اقدام می‌نمایند. ما مایل هستیم در امتداد متن این موضوع را اندکی بیشتر و بهتر مورد بررسی قرار بدهیم. البته که شما عزیزان می‌توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در عرشا هوم تماس حاصل فرمایید.

طراحی یک باغ کوچک؛

به همان شکل که در طراحی آپارتمان‌ها و پاسیوها و همچنین تراس‌های کوچک و نقلی نیازمند تفکر به همراه دقّت عمل بیشتری می‌باشید طراحی داخلی باغ کوچک هم نسبت به باغ‌های بزرگ نیازمند توجه و تمرکز بیشتری خواهد بود. این گونه خواهد بود که شما می‌توانید ایده‌های طراحی را در این فضاها به مرحله‌ی اجراء رسانید.

البته که این سخن ما بدین معنا و مفهوم نخواهد بود که این فضاها قابل بهره‌برداری نمی‌باشند. بلکه کوچک‌ترین فضاها را هم شما می‌توانید به یک محیط بی‌بدیل و چشم‌گیر تبدیل نمایید. البته که طراحی این قبیل از باغ‌ها نیازمند چند ایده خواهد بود. بهتر است در امتداد متن چند نمونه از آن‌ها را برای شما بازگو بنماییم.

طراحی باغ ابعاد و اندازه فضای باغ شما!

از جمله حائز اهمیت‌ترین مزیت‌های این قبیل از باغ‌ها، محیط کوچک آن‌ها خواهد بود که منجر می‌شود نگهداری و مراقبت از آن‌ها بسیار و بسیار راحت‌تر از باغ ویلاهای بزرگ‌تر و گسترده‌تر باشد. از جانبی دیگر این قبیل از فضاها این امکان را برای شما به ارمغان می‌آورند که به آسانی تخیلات خود را در ارتباط با طراحی باغ به مرحله‌ی اجراء رسانید.

علاوه بر این‌ها شما با کمترین مقدار هزینه خواهید توانست بهترین ایده‌ها را به اجراء برسانید. به عنوان نمونه از کوسن‌های رنگارنگ بهره گیرید. نورپردازی‌های خوب را اعمال کنید یا به هماهنگی رنگ‌ها با یک‌دیگر نهایت توجه را داشته باشید. کافی است شما چند نمونه از طراحی داخلی باغ را مشاهده بنمایید تا بهتر ببینید با اندک‌ترین مقدار هزینه به چه شکل می‌توان یک باغ چشم‌گیر طراحی نمود.

طراحی داخلی باغ با استفاده از گل‌ها و گیاهان!

شما قطعاً و حتماً می‌‌توانید برای خود یک خانه‌ی سبز کوچک طراحی نمایید. در واقع گیاهان از جمله حائز اهمیت‌‌ترین و اصلی‌ترین ارکان باغ‌ها محسوب می‌شوند و حتی در باغ‌های مدرن و به روز میبایست امکاناتی در راستای پرورش آن‌ها وجود داشته باشد. این ارکان هم به طراوت و شادابی باغ و هم به تناسب و هماهنگی رنگ‌ها کمک خواهند نمود. یک نمونه از طراحی باغ کوچک را ما می‌‌توانیم در پرورش گل‌ها و گیاهان در باکس‌های کوچک نام ببریم.

طراحی باغ با بهره‌گیری از هاموک یا ننو؛

یک نمونه از طراحی باغ بسیار شیک و زیبا بهره‌گیری از ننو می‌باشد. این وسیله از جمله بهترین وسیله‌ها به جهت ریلکس نمودن در باغ‌های کوچک خواهد بود.

طراحی باغ با استفاده از ساخت دیوارهای کوچک و جمع و جور؛

این قبیل از فضاها ممکن است از محیط نشیمن کوچک و نقلی برخوردار باشد. بنابراین چنانچه که شما مایل هستید محیط بیشتری برای خود و دوستانتان فراهم آورید می‌توانید با اندکی فاصله از دیوار اصلی، دیوارهای کوتاهی را بسازید. این گونه شما می‌توانید هم داخل آن گل و گیاه بکارید و هم از لبه‌ها به جهت نشستن‌های گاه و بی‌گاه بهره گیرید.

طراحی باغ با نصب شلف به دیوارها!

شلف به شما کمک خواهد کرد که در این قبیل از باغ‌ها از محیط کافی به جهت قرار دادن گلدان‌ها و وسیله‌های تزیینی برخوردار باشید. شما حتی از تخته‌ها هم می‌‌توانید تحت عنوان شلف بهره گیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا