سلامت

۷ عادتی که به سلامت پوست آسیب می رساند!

آیا می دانید که عادات نادرست خواب می تواند به طور مستقیم بر ظاهر پوست شما تاثیر بگذارد؟ در واقع، این عادات می توانند ایجاد کبودی، چین و چروک و ورم اطراف چشم را تشدید کند.

همه ما دوست داریم به رغم افزایش سن باز هم پوستی سالم، جوان و زیبا داشته باشیم. با این حال، رسیدن به چنین خواسته ای همیشه ساده نیست به خصوص اگر دائما در معرض نور خورشید، آلاینده های هوا و دیگر عوامل آسیب زا به پوست باشیم.
گرچه امروزه برخی روش های درمانی می توانند در مراقبت و زیبایی پوست مؤثر باشند اما آنچه اکثر افراد توجهی به آن ن دارند این است که ظاهر پوست در واقع بازتاب رفتار و عادات زندگی ماست. با کنار گذاشتن عوامل آسیب رسان به پوست می توانید شادابی و سلامت پوست را تا مدت طولانی تری حفظ کنید.

  • خوابیدن بدون پاک کردن مواد آرایشی

حتی اگر شب بسیار خسته هستید باز هم چند دقیقه ای را قبل از خواب برای پاک کردن کامل مواد آرایشی از روی صورت زمان بگذارید. پوست در طول شب بالاترین توانایی جذب را دارد و اگر به خوبی تمیز نشده باشد ممکن است مملو از باکتری ها، گرد و خاک و مواد شیمیایی شود که این عوامل بروز نازیبایی ها و چین و چروک های پوستی را تسریع می کند.
به خاطر داشته باشید علاوه بر پاک کننده آرایش باید صورت را با کمی آب ولرم و صابون خنثی نیز بشویید.

  • تغذیه نادرست

اگر شما هم جز افرادی هستید که چندان توجهی به برنامه غذایی ندارید باید بدانید که بعضی از خوراکی ها فاقد بسیاری از ریزمغذی ها هستند و مصرف آنها می تواند بر سلامت بدن و همچنین پوست تاثیر بگذارد.
از همین الان به جای زیاده روی در مصرف شکر، چربی و هیدرات های کربن ( نشاسته) سعی کنید میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار و اسیدهای جرب ضروری را در برنامه تغذیه خود بگنجانید.

  • فشار دادن جوش های آکنه

بسیاری از ما با دیدن هر جوش یا دانه سیاه روی صورت فورا آن را خارج می کنیم اما غافل از اینکه این عادت بسیار اشتباهی است. در واقع، فشار دادن باعث عفونی و عمیق تر شدن حفره های پوست می گردد و به علاوه جای زخم نیز ایجاد می شود.
به جای این کار بهتر است از درمان های طبیعی برای درمان آکنه کمک گرفت.

  • خواب نامطلوب

عدم خواب کافی و مطلوب در طول شب تاثیرات سوئی بر سلامت جسم و روح دارد. این عوارض خیلی زود روی پوست دیده می شود زیرا تیرگی پوست و بروز کبودی، چین و چروک های زود هنگام و ورم اطراف چشم ها را به همراه دارد.
حتما کارهای خود را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید به راحتی 7 تا 8 ساعت در طول شب بخوابید.

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید

گرچه پرتوهای طلایی خورشید فواید بسیاری دارند اما حضور طولانی مدت در معرض آن به خصوص در طول تابستان به هیچ وجه توصیه نمی شود. دریافت زیاد اشعه های فرابنفش باعث ایجاد لک، چین و چروک و دیگر نازیبایی های پوستی می گردد که در سنین بالا رایج هستند. همچنین این مسئله یکی از مهم ترین علل ابتلا به سرطان پوست نیز محسوب می شود.

همیشه در هنگام بیرون رفتن از منزل و قرار گرفتن در معرض نور خوشید از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

  • بی تحرکی

این عادت نادرست تاثیر منفی بر وزن و همچنین وضعیت پوست دارد. انجام تمرینات ورزشی موجب اتساع عروق شده که در نتیجه خون بهتر در بدن جریان پیدا می کند و شفافیت و حالت کشسانی بهتری به پوست می دهد.

  • عدم مصرف کافی آب

آب علاوه بر اینکه نقش اساسی در بسیاری از عملکردهای بدن دارد برای حفظ رطوبت کافی بدن نیز ضروری است. در واقع، نوشیدن آب و استفاده از کرم مرطوب کننده برای تامین رطوبت پوست لازم خواهد بود.
برای حفظ شادابی پوست توصیه می شود مصرف آب را 6 تا 8 لیوان در روز افزایش دهید. همچنین می توانید از انواع آبمیوه ها و دمنوش های گیاهی نیز استفاده کنید.

تحریریه لیدی فروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا