دکوراسیون

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

انواع سبک های دکوراسیون داخلی : نخستین گام برای آغاز طراحی سبک دکوراسیون داخلی، آشنایی با انواع متفاوت سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌باشد؛ به این دلیل که دکوراسیون داخلی سبک‌های گوناگونی را دارا می‌باشد مثل مدرن، مینیمال، اسکاندیناوی، صنعتی و… تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و هرکسی باید با دقت به سلیقه شخصی خود یکی از آن‌ها را برای طراحی سبک دکوراسیون داخلی منزل خود برگزیند. در ادامه این انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی و شباهت‌ها و تفاوت‌هایشان به شما معرفی می‌کنیم. پس اگر با این سبک‌ها آشنایی ندارید این مقاله را از دست ندهید.

معرفی۸ سبک شناخته شده دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

مدرن یک کلمه وسیع می‌باشد که در مبحث دکوراسیون اغلب به یک خانه که با خط‌های صاف و نظم دار، به کار گیری رنگ‌های ساده و متریالی مثل استیل و شیشه طراحی شده است، اشاره دارد. در سبک دکوراسیون داخلی مدرن اغلب از شکل‌های دایره‌ای و چهارگوش‌ بهره برده می‌شود.

همین طور آثار نقاشی ابستره و مجسمه‌هایی با معنای انتزاعی در این روش سبک دکور در منزل جایگاه بخصوصی را دارا می‌باشند.

سبک دکوراسیون داخلی امروزی

سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن و امروزی دو مدل سبک گوناگون می‌باشند که بیشتر اوقات آن‌هارا باهم اشتباه می‌گیرند. تفاوت اساسی این دو مدل سبک در این می‌باشد که سبک دکوراسیون داخلی مدرن تفسیری از طراحی می‌باشد که در قرن بیستم استارت آن زده شده است. برای نمونه در سبک امروزی امکان دارد شاهد خط‌های خمیده در طراحی آن باشیم، در صورتی که در سبک مدرن این اتفاق رخ نمی‌دهد.

فضای دکوراسیون داخلی امروزی (معاصر) حس صمیمیت زیادی را به شما منتقل می‌کند. قادر هستیم بگوییم که ما در هر زمانی قرار داشته باشیم، سلیقه جمعی مردم آن عصر، سبک دکوراسیون داخلی امروزی یا معاصر آن عصر را معرفی می‌کند.

سبک مینیمال

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال یکی از سبک‌های محبوب در میان تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌باشد. این نوع سبک دکوراسیون داخلی تا حدودی مثل سبک دکوراسیون داخلی مدرن می‌باشد و از آن هم بی آلایش‌تر می‌باشد. در سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیست پالت‌های رنگی بهره‌گیری شده اغلب اوقات خنثی هستند و هیچ کدام از المان‌های که وجود دارند بیشتر از اندازه زرق و برق‌دار نمی‌باشند. همین‌طور رنگ سفید یکی از بیشترین رنگ‌ به کار رفته در سبک دکوراسیون داخلی مینیمال می‌باشد.

تمام لوازم به کار رفته در سبک دکوراسیون داخلی ساده و بدون زرق و برق اضافی هستند. یکی دیگر از خصوصیت‌های سبک دکوراسیون داخلی مینیمال، بهره‌گیری از تضاد رنگ‌ها می‌باشد. سفید در کنار سیاه اغلب به کار گرفته می‌شود. این ادغام متضاد رنگ‌ها به این سبب بهره برده می‌شود که فضا بیشتر از اندازه خنثی نباشد و نمای بصری متعادلی را به وجود بیاورد.

سبک سنتی خاورمیانه

در بین نوع‌های مختلف سبک‌های دکوراسیون داخلی دکوراسیون سنتی خاورمیانه یکی از بخصوص‌ترین دکوراسیون‌های داخلی می‌باشد و فرش و گلیم ایرانی در آن نقش چشم گیری را دارد. المان‌هایی با رنگ‌های گرم و تند، همراه با نقش‌ و نگارهای سنتی و اسلامی، ریزه کاری‌های اساسی این سبک دکوراسیون داخلی فوق‌العاده می‌باشند‌.

پشتی یا تخت با بالشتک‌های طرحدر سنتی در این سبک دکوراسیون داخلی نقش ویژه‌ای را عهده‌دار می‌باشند. در دکوراسیون‌های سنتی امروزی از مبلمانی بهره برده می‌شود که نقش سنتی لنگ یا گلیم بر روی آن‌ها وجود داشته باشد.

سبک سنتی شرق دور

منظور از شرق دور، ملت‌هایی مثل چین و ژاپن می‌باشد. این سبک ساده و بی حاشیه است و این سادگی بیان کننده سبک زندگی متواضعانه و به دور از تجملات مردمان این ملت‌ها می‌باشد. میزها و صندلی‌های کوتاه که مربع شکل می‌باشند، تشک در عوض تخت، درها و پنجره‌های کشویی و نقش‌ و نگارهای مینیاتوری ژاپنی که حس نوستالژیک فوق‌العاده فیلم‌های شرقی را در ذهن انسان به وجود می‌آورند.

این سبک دکوراسیون داخلی، به علت بهره گرفتن از المان‌ها و عنصرهای گوشه‌دار، بیشتر نزدیک به سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن می‌باشد.

سبک داخلی فرانسوی

رنگ‌های گرم و ملایم مثل طیف‌هایی از خانواده قرمز، زرد، طلایی و بهره‌گیری از متریالی مثل سنگ و آجر از خصوصیت‌های چشم‌گیر در سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی می‌باشند.

روکش‌های مبل دامن‌دار خوش رنگ و پرده‌های بلند چشم نواز نیز از دیگر خصوصیت‌های فوق‌العاده سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی می‌باشد. بهره‌گیری از فرش در این دکوراسیون از اهمیت بخصوصی دارا می‌باشد. گچ‌بری‌های بی‌نظیر بر روی دیوار و سقف نیز از دیگر عنصرهای می‌باشند که در این سبک بهره برده می‌شود.

سبک ایران باستان

در بین انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی، سبک دکوراسیون ایران باستان گذری به دوران هخامنشی و بعد از آن می‌کند. بهره گیری از سنگ مرمر برای دیوارهای داخلی و خارجی، حکاکی‌های هخامنشی، بهره‌گیری از تندیس‌های هخامنشی و باستانی، بهره‌گیری از المان‌هایی با رنگ‌های خنثی مانند سفید و کرم در مقابل رنگ‌های بی نظیری مثل زرشکی و آبی فیروزه‌ایی از خصوصیت‌های ویژه این نوع سبک دکورسیون داخلی می‌باشد. ستون‌های مرتفع و درهای سنگین، قاب‌های بلند مرمر بر روی دیوارها، بهره‌گیری از سرستون‌های شیر و اسب بالدار و هر چیزی که ذهن شما را به یاد ایران باستان بیندازد در این سبک دکوراسیون بهره برده شده است.

در دکوراسیون ایران باستان اغلب از اجسامی گوشه‌دار بهره برده می‌شد تا اقتدار و هیبت امپراتوری ایران را نمایش دهد. چیزی که شاید در خانه‌های شیک ایرانی امروزی نیز قابل مشاهده باشد.

سبک هالیودی

سبک هالیودی یکی از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌باشد که در طراحی آن علاقه بسیاری به لوکس و باشکوه بودن قابل مشاهده است. از خصوصیت‌های بارز این سبک قادر هستید به بهره‌گیری از مبلمان با شکوه مخملی و عتیقه‌جات گرانبها نام برد. پالت‌های رنگی بهره‌ برده شده در این سبک نیز معمولا رنگ‌های چشم گیری مثل بنفش، قرمز و فیروزه‌ای می‌باشد و به سادگی و فقط با رعایت چند نکته قادر هستیم به دکوراسیون هالیوودی دستیابیم.

بهره‌گیری از تصاویر بازیگران هالیود برای تزیین دیوارها، مبلمان مجلل، دیوارهای تیره، نورپردازی بیشتر و به وجود آوردن مکانی که خاطرات سینمای هالیوود را برای شما زنده کند، از خصوصیت‌های ویژه این سبک دکوراسیون می‌باشد.

با لیدی فروم بروز باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا