دکوراسیون

طراحی داخلی اتاق نشیمن به سبک مدرن

آیا شما در فکر یک اتاق نشیمن مدرن و شیک برای خانه خود هستید! و یا مایل هستید در یک پذیرایی مدرن میزبان میهمانان خاص و عزیز خود باشید؟ هدف شما از طراحی هال و پذیرایی مدرن در چه ها خلاصه می شود! در واقع هدف شما هر چه هست باید به خوبی اصول این نوع از دکوراسیون را بلد باشید تا محیط بسیار زیبایی را برای خود رقم بزنید. بهتر است با ما در امتداد این مطلب از خود همراه باشید تا طراحی داخلی اتاق نشیمن به سبک مدرن را بهتر و بیشتر بشناسید. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که این مسائل حاوی طراحی سقف، دیوار و اتخاذ مبلمان، پرده، رنگ و حتی کاغذ دیواری خواهد بود.

اصول طراحی داخلی اتاق نشیمن به سبک مدرن

در خاطر خود داشته باشید که بر خلاف سبک کلاسیک، در دکوراسیون مدرن پذیرایی و هال، قاب بندی و همچنین گچ بری هیچ جایگاهی را ندارد. در ارتباط با کناف سقف و یا دیوار پشت تلویزیون هم میبایست چنین بگوییم که همه چیزها به مقدار رعایت قوانین و مقررات سبک مدرن به واسطه ی شما بستگی دارد.

به عبارتی اگر که شما مایل هستید فضا به گونه ای کلّی مدرن باشد، کناف را از خاطر نبرید. در این شرایط دیوار پشت تلویزیون را تنها رنگ و یا کاغذ دیواری نمایید و یا آن که با چوب، سنگ و یا دیوار پوش های طرح سنگ و چوب آن با بی آرایید.

ولی اگر که شما نمی خواهید اصول و مبانی سبک مدرن را به گونه ای سخت گیرانه و تماماً رعایت بنمایید، توصیه می کنیم برای سقف و یا پشت تلویزیون کنافی ساده با طرحی از خطوط صاف سفارش بدهید. واقعاً که خوب و جذاب خواهد شد.

از دکوریجات و همچنین اکسسوری های بسیار بهره نگیرید!

فلسفه سبک و سیاق مدرن، کاربردی بودن اسباب و اثاثیه در آن می باشد. یعنی آن که هر چیزی که در نشیمن و هال واقع می نمایید میبایست هدفمند و حاوی برخی از کاربرد ها باشد. البته جمله یاد شده به این معنا و مفهوم نمی باشد که فکر واقع نمودن دکوری را میبایست از سر خود بیرون نمایید‌. تنها بهتر می باشد که خیلی فضا را با دکوری ها و اکسسوری ها شلوغ و پر هرج و مرج نکنید و زیباترین و جدیدترین گزینه ها را برای خود برگزینید.

بهتر است از مصالح و تجهیزات مربوط به سبک مدرن استفاده بنمایید؛

شیشه ها، استیل ها، کروم و بتن ها! این ها در واقع متریال هایی هستند که در طراحی داخلی مدرن کاربرد به سزایی دارند. بنابراین بهتر است شما سعی و تلاش کنید قسمتی از اکسسوری ها و مبلمان پذیرایی و هال منزل خود را با توجه به جنس این مصالح تهیه بنمایید.

همچنین بهتر است از خاطر خود نبرید که چوب و سنگی که مورد استفاده قرار می دهید، از انواع مهندسی شده باشد. به عنوان نمونه کفپوش را از جنس پارکت های چوبی مهندسی گردیده اتخاذ بنمایید.

بیشتر بخوانید:

از طیف های رنگی خنثی و زمینی استفاده بنمایید؛

رنگ هایی با تناژ زمینی همانند؛ رنگ های قهوه ای، خاکی و رنگ هایی خنثی، چون؛ سفید، خاکستری، مشکی، میبایست رنگ غالب محیط پذیرایی و نشیمن مدرن شما باشد. بنابراین این قبیل از طیف های رنگی را برای دیوار ها و سقف همچنین مبلمان اصلی خانه خود اتخاذ بنمایید.

نکته بسیار مهم؛

در سطوح محدود و مشخصی هم می توانید رنگ های اصلی، همانند؛ زرد، قرمز، آبی و یا رنگ های جسورانه و هیجان انگیز را مورد استفاده قرار بدهید تا محیط خانه شما جذاب و پر از انرژی بشود.

برای خانه خود مبلمان استیل و یا کلاسیک نخرید!

مبلمان استیل و یا کلاسیک که منبت کاری گردیده اند و جزئیات تزیینی بر روی آن ها قرار گرفته است، جایی را در هال و یا سالن پذیرایی شما نخواهد داشت. در واقع لازم است شما به دنباله های مبل های راحتی با پایه هایی کوتاه و ترجیحاً با طول بلند بروید که طراحی آن ها با خطوط صاف و مستقیم صورت گرفته است.

از پرده های حریر به جای پرده های کلاسیک و پر نقش و نگار استفاده کنید؛

میبایست شما بدانید که در طراحی داخلی مدرن، پنجره ها بزرگ می باشند و پرده ای برروی آن نصب نمی گردد. ولی چنانچه که پذیرایی و نشیمن شما پنجره دارد و حتماً می خواهید برروی آن پرده نصب بنمایید، به سمت و سوی پارچه های حریر ساده برای پنجره های خود بروید و به هیچ عنوان نوع طرح دار پرده را برای پنجره های خود انتخاب ننمایید.

پارچه ها، فرش و کاغذ دیواری را بدون پترن و الگو برای خود انتخاب بنمایید؛

همانند بسیاری از نکات بیان شده در قسمت فوقانی متن، در این نکته هم بهتر است به سادگی بر روی این موضوع پافشاری بنماییم. بنابراین فرش ها و پارچه مبلی را برای هال و پذیرایی اتخاذ بنمایید که بدون طرح و نقش و نگار باشد. حال اگر که شما جای پترن را در محیط خانه خود خالی می بینید، الگوهای هندسی ساده و یا محو را برای جلوه بخشیدن مدرن بدان ها انتخاب بنمایید.

بهتر است از چراغ های سقفی و توکار در پذیرایی و نشیمن مدرن بهره گیرید!

و نهایتاً در طراحی داخلی اتاق نشیمن به سبک مدرن بهتر است از لوسترهای پر زرق و برق و کلاسیک استفاده کنید. در این جهت به جای آن ها ما به شما توصیه می کنیم از چراغ های توکار و سقفی ساده استفاده بنمایید.

امیدواریم که ما در این مطلب از خود توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما را حول محور این موضوع یعنی طراحی داخلی اتاق نشیمن به سبک مدرن در اختیارتان قرار بدهیم. البته که شما می توانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با ما در عرشا هوم تماس حاصل فرمایید.

لیدی فروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا