دکوراسیون

طراحی دکوراسیون بوتیک زنانه

بوتیک زنانه همه تلاش افراد در هر حیطه‌ای از کسب و کار علاوه بر کسب رضایت قلبی مشتری؛ به سبب رسیدن به سوددهی هرچه بیشتر صورت می‌پذیرد. پس پیش از هر گام دیگری باید خصوصیات مشتریان و انتظاراتی که از ما به عنوان یک فروشنده از لحاظ نوع رفتاری و اجناس  قابل فروش دارند را مورد بررسی کامل قرار بدهیم‌. شما زمانی می‌توانید در کسب‌و کاری که مرتبط به بانوانان است؛ موفقیت کسب نمایید

همه تلاش افراد در هر حیطه‌ای از کسب و کار علاوه بر کسب رضایت قلبی مشتری؛ به سبب رسیدن به سوددهی هرچه بیشتر صورت می‌پذیرد. پس پیش از هر گام دیگری باید خصوصیات مشتریان و انتظاراتی که از ما به عنوان یک فروشنده از لحاظ نوع رفتاری و اجناس قابل فروش دارند را مورد بررسی کامل قرار بدهیم‌. شما زمانی می‌توانید در کسب‌و کاری که مرتبط به بانوانان است؛ موفقیت کسب نمایید و به اهداف مدنظرتان دست یابید که به فاکتورهای انتخابی آن‌ها برای انتخاب یک فروشگاه احترام بگذارید. همانطور که می‌دانید خانم‌ها بیش از آقایان به نظم و تجملات حاکم در هر فضا بها می‌دهند. پس در طراحی داخلی بوتیک زنانه پروسه دشوارتری را نسبت به اعمال طراحی در بوتیک مردانه در پیش دارید.

در این روند بهتر است با تکیه بر اهداف خود و انتظاراتی که مشتریانتان بنا بر شناختی که وابسته به حیطه کاریتان نسبت به آن‌ها بدست آوردید، به شما دارند؛ لیستی از اقداماتی که قرار است انجام دهید یا اقلامی که قرار است تهیه کنید را، تنظیم نمایید. با پیشروی در هر مرحله یک مورد را تیک بزنید، توجه داشته باشید هر چه موارد ثبت شده در لیست بیشتر باشند در حال تلاش برای دستیابی به اهدافی بیشتر و در نتیجه طی کردن نموداری صعودی‌‌تر برای سوددهی خواهید بود. اجازه بدهید تا در ادامه به شکل جامع‌تری هر یک از فاکتورهای مهم در طراحی داخلی بوتیک زنانه را بررسی نماییم

تخمین ابعاد و فضای داخلی بوتیک

ما در هر اقدامی از کل به جزء خواهیم آمد. در روند طراحی بوتیک زنانه نیز بهتر است که در همین ابتدای راه ابعاد فضا را اندازه‌گیری و نیز همراه با سایر جزئیات چون وجود پنجره‌ها، نورگیر، شکل ورودی، نوع کفپوش در یک برگه ثبت نماییم. البته در این روند می‌توانیم دقیق و مهندسی طور پیش برویم و از نرم افزارهای ۳ بعدی چون 3DMAX بهره ببریم. چرا که طراحی در فضاهای بزرگتر نسبت فضاهای محدود تر دارای تفاوت‌های برجسته‌ای هستند.

تعیین سبک مدنظر

هر سبک برای هر فضا وابسته به چند فاکتور معین می‌گردد‌. یعنی هر سبکی را که شما در بوتیک‌های زنانه شاهد آن هستید نتیجه میزان بودجه، علایق و سلایق صاحب بوتیک و متراژ فضا می‌باشد. البته که نمی‌توانیم به قطع یقین تنها یک مورد را به عنوان بهترین سبک معرفی نماییم چرا که؛ هر کدام از سبک‌‌های مینیمال، مدرن یا سایر سبک‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارا هستند و هر کدام به نوبه خود و به تناسب ویژگی‌هایشان خاص تلقی می‌گردند. در حال حاضر سبک مدرن یا مینیمال از پرطرفدارترین سبک‌ها به حساب می‌آیند.

قفسه بندی و چیدمان لباس

لازم بذکر است که همیشه خانم‌ها در فروشگاه‌هایی خرید بیشتری را انجام می دهند که دسترسی بیشتر و بهتری به لباس‌ها داشته باشند زیرا برای آن‌ها کمی دشوار است که مدام از فروشنده درخواست کنند تا مدل‌های متعدد لباس‌ها را به آن‌ها نشان دهند علاوه بر این با در دسترس بودن لباس‌ها به واسطه رگال‌های چرخشی یا ثابت که در کنار یا مرکز بوتیک قرار می‌گیرند مشتریان به راحتی و از فاصله نزدیک قادر خواهند بود جنسیت لباس‌ها را لمس و مشاهده نمایند. از طرف دیگر اگر بوتیک به فروش لباس‌های برند و دارای ارزش و قیمت بالا وابسته است بهتر است که از رگال و کمدهایی درخور و شایسته این لباس‌ها استفاده شود. عموما این رگال و یا کمدها با شکل، طرح و ابعاد معین به صورت اختصاصی سفارش داده می‌شوند. البته بهتر است در روند چیدمان چند نوع مختلف اما کابردی رگال‌ها استفاده شوند؛ زیرا علاوه بر سهولت چیدمان لباس‌ها موجب فاخرتر به نظر رسیدن بوتیک می‌گردد.

نوع نورپردازی در بوتیک زنانه

نورپردازی در طراحی داخلی هر فضایی جزء فاکتورهای حائز اهمیت محسوب می‌گردد. چرا که علاه بر روشن ساختن محیط تاثیر بسزایی در زیبایی و کوچک و بزرگ نشان دادن فضا دارد. اما زمانی که بحث کسب و کار به میان می‌آید این مبحث شکل جدی‌تری را به خود می‌گیرد. توجه داشته باشید از طیف رنگی نامناسب در پروسه نورپردازی بوتیک زنانه، جلوه اصلی یا به زبان دیگر طرح و رنگ لباس‌ها آنگونه که شاید و باید نمی‌تواند جلوه‌نمایی کند برای مثال انتخاب رنگ زرد می‌تواند اشتباه‌ترین حالت ممکن برای نورپردازی در حیطه فروش لباس باشد‌.

طراحی اتاق پرو یک لازمه اساسی

البته که هر فروشگاه لباسی با دارا بودن هر نوع روندی در فروش؛ در صورت عدم تعبیه اتاق پرو تا میزان عمده شانس فروش بالا را با کاهش روبرو می‌سازد. چرا که لباس با پوشیده شدن یا بر تن نشستن زیبایی بیشتری را به رخ می‌کشد به ویژه برای خانم‌ها که در پروسه خرید حساس و جزئی بینانه‌تر پیش می‌روند. فراموش نکنید که اتاق پرو حتما باید ۳ ویژگی را دارا باشد:

  • نور مناسب
  • آینه ۳ طرفه
  • فضای باز کافی جهت مشاهده کامل لباس در آینه‌ها

تعبیه جایگاه استراحت کوتاه مدت مشتری

همه ما گذشت و گذار طولانی مدت در مراکز خرید احساس خستگی خواهیم کرد. به همین سبب شرایط مطلوبی را برای ادامه پروسه خرید و انتخاب لباس مورد رضایت نخواهند داشت. مطمئنا با تعبیه جایگاهی برای استراحت کوتاه مدت به مشتری خود فرصت خواهید داد که با شرایط بهتری در بوتیک شما به ادامه خرید بپردازد.

تاثیر نوع طراحی‌ ویترین در میزان فروش بوتیک زنانه

به جرات بگوئیم که یک ویترین کامل و البته جذاب می‌تواند در تصمیم به‌خرید افرادی؛ که هیچ تصمیمی برای خرید نداشتند بسیار موثر عمل کند. فراموش نکنید که ویترین اولین تصویر و معرفی است که شما از فروشگاه یا بوتیک خود به مشتری ارائه می‌دارید. پس نهایت تلاش خود را در چیدمان اصولی، جذاب و زیبا آن بکار بگیرد.

مطمئنا اگر در طراحی داخلی بوتیک زنانه با توجه به فاکتورهای ارائه شده پیش بروید ظرف مدت کوتاهی با مورد قیاس قرار دادن میزان سوددهی گذشته نسبت به حال‌حاضرتان شگفت زده خواهید شد.

امیدواریم از خواندن این مطلب از سایت لیدی فروم لذت برده باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا