دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

دنیای پسرانه و دخترانه گاهی در برخی بچه‌ها به قدری متفاوت است که حتی یک شباهت کوچک سبب جبهه‌گیری آن‌ها بخصوص از طرف پسرها می‌گردد. اما گاهی تضاد نظرات و علایق در میان والدین و فرزندان؛ آن‌ها را انتخاب وسایل و نوع چیدمان در شرایط نارضایتی غالبی قرار می‌دهد. البته هنرمندانه‌تر است؛ اتاق کودک یا نوجوان به گونه‌ای طراحی گردد که طرح، رنگ و سبک کار شده هم مورد قبول والدین باشد و هم فرزند بقدری به آن علاقه نشان دهد که در مدت کوتاهی با آن انس گیرد.

فراموش نکنید در اصطلاح بچه‌ها؛ در چشم بهم زدنی بزرگ می‌شوند و مطمئنا سلایق و خواسته‌هایشان روند متفاوت‌تری را طی می‌کنند. البته پسرها برای پا گذاشتن به دنیای بزرگسالی عجله بیشتری به خرج می‌دهند. در این شرایط اقتصادی مطمئنا تا حدود ۵ سال آمادگی لازم را برای دکوراسیون اتاق پسرانه نخواهید داشت؛ پس بهتر است وسایل،طرح و رنگی را که برای اتاق او انتخاب می‌کنید تنها در یک رده سنی موقت منحصر نگردد.

چه ترکیب رنگی برای اتاق خواب پسرانه مناسب است؟

قبل از هر چیزی بگوییم که قرار نیست رنگ‌های شاد و سایه‌های آن را فقط منحصر به دنیای دخترانه بدانیم. پس اگر فرزند پسر شما به رنگ‌های چون کرم، نارنجی، قرمز یا صورتی علاقه‌مند است بدون هیچ خجالتی آن را در اتاق‌خوابش اجرا کنید.

توصیه داریم برای اتاق خواب پسر به سراغ تم‌های اسپرت بروید چرا‌که با گذشت مدت زمان کوتاهی مجبور به تعویض آن نخواهید گشت‌. طیف رنگی غالب در تم اسپرت دکوراسیون اتاق خواب پسرانه در رنگ‌هایی چون آبی، سبز، مشکی، بژ و طوسی و سایه‌های درجه‌بندی شده متفاوت آن خلاصه می‌گردد.

در دکوراسیون اتاق‌خواب پسرانه چه مدل تخت‌خوابی مناسب است؟

قوانین فنگ‌شویی و انرژی متساطع شده اصول پیاده شده از سوی آن تنها اختصاص به بخش خاصی از خانه ندارد. شما در اتاق خواب کودکتان نیز می‌توانید از ایجاد این قانون بینظیر به جهت جریان داشتن حس مثبت و توام با آرامش کمک بگیرید. یکی از این قوانین انتخاب تخت خوابی می‌باشد که دارای ارتفاع مناسبی با سطح زمین باشد. اگر در فضای اتاق با چالش محدودیت متراژ مواجه نیستید؛ تخت‌خواب را به گونه‌ای قرار بدهید که از هر دو جهت آزاد و بدون مانع باشد.

بالای تخت را به یک دیوار محکم تکیه دهید و نصب اشیا سنگینی چون ساعت و تابلو در بالای آن خودداری نمایید. لازم بذکر است که قرارگیری پنجره در بالای تخت‌خواب به هیچ‌وجه توصیه نمی‌گردد چراکه سبب ایجاد احساس نا‌امنی در فرد می‌گردد.

عموما در این حوزه با مدل‌های متعددی از تخت‌خواب دارای کشو مواجه می‌شویم؛ اگر با محدودیت متراژ مواجه نیستید بهتر است کارایی کمد و تخت را باهم تلفیق نکنید. اجازه بدهید کودکتان از تخت‌خوابش تنها به عنوان محل استراحت استفاده کند و سایر کارآیی‌ها را به کمد و قفسه‌ها بسپارید.

نقش کمد و قفسه‌ها در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

مطمئنا هر اتاقی نیازمند کمد و قفسه‌های بزرگ و جاداری است که بتواند تمام لباس‌ها، کفش‌ها و بسیاری از اشیا را در دل خود جای دهد. اگر این کمد یا قفسه‌‌ها توانستند کارآیی خود را به بهترین نحو بهمراه داشته باشند و سبب حاکم شدن نظم در اتاق خواب گردد؛ مطمئنا به درستی طراحی شده است.

طرح و رنگ کمد باید با دکوراسیون اتاق خواب پسرانه اجرایی شده دارای تناسب کامل باشد. پس از ایجاد هر تناقض ناخوشایندی بپرهیزید‌. فراموش نکنید کمد یا قفسه‌های طراحی شده باید دارای قسمتی در غالب کتابخانه برای نگه داری کتب درسی و غیر درسی، سی دی و انواع وسایل تزیینی باشد تا دکوراسیون اتاق خواب پسرانه تکمیل گردد.

آیا در دکوراسیون اتاق‌خواب پسرانه استفاده از میز‌تحریر یا میز کامپیوتر با الزام همراه است؟

کودکان از سن ۶_۷ سالگی تحصیل خود را در حوزه مدرسه و آموزش در سایر ابعاد آغاز می‌کنند. بنابراین در اتاق خواب خود نیازمند مکانی دنج و راحت برای انجام مطالعه هستند. خوشبختانه یا متاسفانه در دنیای امروز کامپیوتر یا لبتاب به دوستانی جدایی ناپذیر از کودکان و نوجوانان مبدل گشته است که در ابعاد مختلفی چون مطالعات و یا بازی در اوقات فراغت مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از هر لحاظی که بسنجید، میز و صندلی از اقسام مهم و البته مورد نیاز در دکوراسیون اتاق‌خواب پسرانه تلقی می‌گردد.

اما متذکر می‌گردیم که استانداردها را زمان انتخاب میزوصندلی فراموش نکنید. زیرا علاوه‌ براینکه باید متناسب با جثه کودک باشد باید دارای یک صندلی راحت با تکیه‌گاه استاندارد باشد؛ یه طوری که شانه و گردن و کمر در حالت مطلوب بدون ایجاد هیچ آسیبی قرار گیرد. قبل از انتخاب صندلی حتما راحتی قسمت نشیمنگاه را چندبار به واسطه نشست و برخواست تست نمایید.

ایده های جالب برای تزیین اتاق‌خواب پسرانه

  • اگر فرزندتان نسبت به شخصیت ورزشی با سینمایی انس دارد؛ می‌توانید در یکی از دیوارها پوستر او را نصب نمایید؛
  • عموما پسرها در دوران کودکی یا نوجوانی به پرچم یا نشانه‌ باشگاهی تیم خاصی وابستگی دارند؛ می‌توانید آن را بر روی یکی از دیوارها، پرده و روتختی اجرایی کنید؛
  • می‌توانید با نصب یک شلف به اصطلاح جمع‌وجور؛ به واسطه علایق کودک چون سی‌دی‌های بازی، انواع ماشین‌ها و … یک کلکسیون جذاب ایجاد نمایید؛
  • اگر در حال کسب آموزش ساز خاصی است یا در حیطه موسیقی فعالیت دارد؛ می‌توانید با اختصاص گوشه‌ای دنج از اتاق برای قرار گیری ساز و تزئین آن به واسطه نت‌ها، جایگاه مناسبی را برای تمرینات روزانه او آماده نمایید؛
  • می‌توانید برای اتاقش یک پاف با طرح توپ یا هر طرح دیگری خریداری نمایید تا برای با ریلکس کردن یا لم دادن بر روی آن دقایق لذت‌بخشی را سپری کند؛
  • اگر اتاق خلوت را نمی‌پسندید اجازه بدهید از وسایل و تابلوهایی که بدان‌ها علاقه‌مند است برای تزیین بیشتر آن کمک بگیرد‌. حتی اگر این اشیا عجیب‌وغریب بودند هیچ ممانعتی وجود ندارد چرا‌که دکوراسیون اتاق‌خواب پسرانه اجرایی شد؛ علاوه بر تاییدیه شما، باید تا میزان قابل توجهی با علایق فرزندتان همخوانی داشته باشد.

سخن پایانی

اتاق خواب فرزند شما بخشی از منزل است که او زمان بیشتری را نسبت به سایر قسمت‌ها در آن سپری می‌کند. پس طراحی داخلی آن با اهمیت قابل توجهی همراه است. طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه زمانی یک پروسه نتیجه‌بخش را طی خواهد کرد که تمام ابعاد و اصول مثبت را چون چیدمان اصولی، بکارگیری طیف رنگی متناسب با علایق و روحیات او، آرامش در زمان تمرینات آموزشی و…. را در کنار یکدیگر دارا باشد. اگر در این حوزه از تجربه کمی برخوردار هستید می‌توانید از یک طراح داخلی متبحر کمک بگیرید.

امیدواریم از خواندن این مطلب از سایت لیدی فروم لذت برده باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا