دکوراسیون

سبک کلاسیک چیست

سبک کلاسیک دارای شکوه و جلال خاصی است که معمولا بارز ترین نشانه های آن سلطنتی بودن مبلمان و رنگ هاست. این سبک تأکید زیادی روی خطوط و فضاهای منحنی دارد.

میتوان گفت سبک کلاسیک ، سبکی منظم است که استقامت خاصی به فضا می بخشد و پایان ارزان را قبول نمی کند زیرا تمام مواد استفاده شده در آن طبیعی و یا منحصر به فرداند.

این سبک توجه کسانی که ارزش ها و سنت ها را به مدهای زودگذر ترجیح می دهند برانگیخته است . معمولا توسط افراد ثروتمند انتخاب می شود.

دیوار های گچبری شده ، مبلمان های آنتیک ف وسله های دکوری چوبی حکاکی شده ف سقف های بلند ، پرده های فاخر با پارچه های گادار چاپی، رنگ های کرم و قهوه ای و طلایی وقتی در کنار هم قرار میگیرند فضایی پر از آرامش به سبک کلاسیک را برای ما پدید می آورند.

این سبک به شدت به نظم وتقارن پایبند است ، حس اصالت را نمی توان از آن گرفت.

تقارن را شاید بتوان شاخص ترین ویژگی سبک کلاسیک دانست، مبلمان ها و وسیله ها و لوازم دکوری همه به صورت جفت هستند و معمولا در روبروی هم قرار می گیرند و نظمی خاص و ابهتی گیرا به دکوراسیون داخلی خانه می بخشند.

رنگ در سبک کلاسیک

رنگ ها را در این سبک نباید فراموش کرد. رنگ هایی که در این سبک از آن ها استفاده می شود، رنگ هایی با وقار که به فضای داخلی خانه شما شخصیت می بخشند رنگ هایی مانند طیف قهوه ای، بژ و کرم. سبک کلاسیک به سبکی با رنگ های غنی و فاخر معروف است.

سبک کلاسیک مخالف کنتراست و رنگ های تند و زننده است. تمام رنگ ها باید نرم و گرم باشند و فضایی آرام و دنج برای ساکنین فراهم کند.

رنگ، در سبک کلاسیک در معماری داخلی بیشتر از طبیعت الهام گرفته است. رنگ ها باید آرام، متین، نرم و گرم باشند.

لیدی فروم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا